tel.: 581 602 700
Odpovědi na časté dotazy
Máme dovoleno pojišťovnou předepisovat léky maximálně na tři měsíce. Větší množství tablet předepisuji pouze v případě, že jedno balení pokryje potřebu léku např. na dva měsíce (proto mohu napsat balení dvě).
Na tomto webu je možné žádat o předpis výhradně Vaší dlouhodobě užívané medikace, kterou Vám nasadila a/nebo dlouhodobě předepisuje naše ordinace.
Neslouží pro předpis medikace, kterou máte od Vašich odborných lékařů, když nejsou dostupní (v tomto případě navštivte, prosím, naši ordinaci osobně a domluvte se přímo s lékařem). Rovněž není možné tímto způsobem žádat o předpis tlumivé medikace (např. léků na spaní) a léků využívaných v akutních infekčních stavech, jako jsou např. antibiotika. V takových případech (není-li pro Vás možné se dostavit do ordinace) prosím kontaktujte přímo lékaře (SMS, Whatsapp, e-mail), anebo (mimo pracovní dobu) vyhledejte pohotovostní ambulanci některé nemocnice.
Pro požadavky na recepty z odkazu https://www.nordinace.cz/cs/node/add/recept je potřeba mít podepsaný souhlas GDPR, formulář naleznete v čekárně pod televizí. Po vyplnění Vám přidělíme Vaše osobní heslo.
Potvrzení o pracovní neschopnosti vystavujeme výhradně na základě fyzikálního vyšetření pacienta v ordinaci. Již není možné pouze telefonovat jako za tzv. "covidové" doby. Pokud se necítíte dobře a máte pocit, že do ordinace nezvládnete dojít, nebo v ní nezvládnete na vyšetření počkat, můžete se dostavit v následujících dnech - pracovní neschopnost totiž lze vystavit až 3 dny zpětně (např. v pondělí od pátku nebo ve čtvrtek od pondělí).
Naopak pracovní neschopnost nelze vystavit dopředu - při našem pracovním vytížení nejsme schopni Vám např. "naplánovat" vystavení neschopenky za dva dny, protože nyní při své nemoci např. čerpáte dovolenou, nebo jste ještě dnes byli v práci. Takové žádosti přinášejí do našich stereotypů zmatek a vedou ke zbytečným omylům, které musíme s úřady následně složitě řešit, proto se slibům tohoto typu vyhýbáme.
Pro upřesnění - PN má dle zákona začít tehdy, kdy lékař onemocnění vedoucí k prac. neschopnosti zjistí, případně (max. tři dny) dříve, pokud onemocnění pracovníka již probíhá a má být ukončena dnem, dny lékař zjistil, že je zdravotní stav pac. uspokojivý, případně (max. tři dny) později, pokud se stav dle lékaře do té doby upraví. PN tedy nelze ukončit "zpětně" (pokud nám např. pacient zavolá, že je již tři dny v práci...).
- Termíny pro objednané pacienty jsou vyhrazeny pro:
- preventivní prohlídky, pracovní prohlídky (to není totéž!)
- dlouhodobé, neakutní zdravotní potíže
- vyšetření pro ŘP a jiné průkazy
- konzultační účely (sdělení a komentář k výsledkům labor. testů)
- k vypsání návrhu na lázeňskou péči, inv. důchodu atd.
Objednávat se můžete zde na webových stránkách v sekci Objednat se. Pokud není k dispozici žádný volný termín (stává se to především u preventivních prohlídek), zkuste se na stránky vrátit o týden později.
- Naopak objednávat se nemusíte, pokud:
- jste akutně infekčně nemocní, tj. smrkáte, kašlete, kýcháte, máte horečku či bolesti v krku (prosíme používejte v takovém případě vždy respirátor a choďte v době vyhrazené pro infekční pacienty)
- máte jakýkoliv jiný akutní problém, který nesnese odklad (v takovém případě respirátor mít nemusíte a přijděte v době vyhrazené pro neinfekční pacienty)
- přicházíte na odběry krve či moči (odběry provádíme po předchozí domluvě, a to mezi 7-8 hodinou ráno, každý den kromě čtvrtka. Na odběr přijďte nalačno, před ním se hodně napijte vody nebo neslazeného čaje, nekuřte tabák, nepijte energetické nápoje ani kávu, a to ani neslazenou, od půlnoci také nepijte alkoholické nápoje, svoje ranní léky také aplikujte až po odběru krve - více k pokynům před odběrem viz nástěnka v čekárně)
Ano, ale naše kapacita je poměrně dost omezená a je potřebné v případě zájmu dořešit jisté formální záležitosti. Spolupracující firmy u nás mají podepsanou smlouvu o spolupráci, která určuje podmínky pro takovéto prohlídky. Objednávání na pracovní prohlídky probíhá stejně jako jiné objednání, na https://www.nordinace.cz/cs/node/add/objednani.
Pokud máte další dotazy, kontaktujte nás na sestra.nordinace@gmail.com.
Pokud máte jakýkoliv dotaz, můžete nás kontaktovat osobně, telefonicky nebo e-mailem:
- Pevná linka ordinace (sestra): 581 602 700 - volejte ideálně po deváté hodině, kdy se již neprovádí plánované odběry (ve čtvrtky volejte odpoledne) - recepty, dotazy na výsledky odběrů, ukončování pracovní neschopnosti
- Mobil asistentky: 723 378 859 - k dispozici denně od 8 do 12 hod. - objednávání TK Holteru, vyšetření zástavy dechu ve spánku (OSAS) a dotazy administrativního charakteru
- Mobil lékaře: 737 324 785 - volejte prosím jen v případě akutního stavu, kdy Váš požadavek vyžaduje posouzení lékařem a není jiná možnost (lékař se v ordinačních hodinách věnuje fyzicky přítomným nemocným a není schopen řešit požadavky několika pacientů najednou); přes aplikaci whatsapp či smsky je možnost konzultace zdrav. stavu (jen pokud jsou akutní a nelze je v daném čase řešit osobní návštěvou), neslouží k objednávání receptu na léky (k tomu slouží tento web)
- E-mail: sestra.nordinace@gmail.com - vyřizuje asistentka - zde můžete psát dotazy technického a administrativního charakteru, neslouží k objednávání receptu na léky (k tomu slouží tento web)
- E-mail: info@nordinace.cz - vyřizuje lékař - lze posílat neakutní dotazy zdravotního charakteru (odpovědi dle časových dispozic), neslouží k objednávání receptu na léky (k tomu slouží tento web)
Ano. Žádanky praktický lékař vystavuje výhradně na základě předchozí osobní návštěvy a vyšetření u nás v ordinaci. Jen tak může odpovědně zvážit, jestli je vyšetření u specialisty opravdu nutné a případně o jakou specializaci se jedná. Pro daného specialistu pak lékař může přesně popsat svůj požadavek, který doplní o výsledky relevantních vyšetření.
Vysvětlení: Je např. nepřípustné požadovat žádanku na ortopedické vyšetření jen proto, že pacienta bolí noha. Bolest nohy může odbornostně patřit kromě praktického lékaře např. pod odbornost neurologa, fyzioterapeuta, angiologa, infektologa, dermatologa, psychiatra a samozřejmě také ortopeda. Laický názor pacienta proto může být nepřesný a vybraný specialista může být oprávněně rozzloben, že s daným pacientem ztrácí drahocenný čas, který by mohl věnovat nemocným, kteří charakterem svého postižení spadají pod jeho odbornost. Odpovednost za špatně vystavenou žádanku by v tom případě samozřejmě ponesl nikoliv pacient, ale praktický lékař, který by ji vystavil.
Ne. Vzhledem k naplněné kapacitě naše ordinace v současné době nové pacienty žel nepřijímá. Výjimkou jsou děti našich pacientů, kteří v 19ti letech odchází od svých pediatrů.
Pokud se situace u nás změní a dojde k navýšení naší kapacity, budeme vás o tom na tomto webu informovat.
Pacient je od slova "patient", což znamená "trpělivý", takže kdo není trpělivý, asi není pacient... :-)
Teď vážně - čekací doby na ambul. lékařské vyšetření jsou dlouhé asi všude. Někteří praktici problém "řeší" tak, že si všechny své pacienty (asi po vzoru některých specialistů) pouze objednávají. U nás jsme tuto možnost hned od počátku zavrhli a pacientům dáváme možnost přijít na vyšetření i bez objednání, tzv. akutně (viz ordinační doba). To se sebou samozřejmě nese i riziko čekání v čekárně. Čekárnu průběžně sleduje zejm. zdrav. sestra (vč. kamery), takže v případě náhlé změny zdrav. stavu může pacienta vzít na vyšetření k lékaři neprodleně. Délka vyšetření u lékaře závisí na charakteru jeho obtíží a samozřejmě i na tom, kolik těch stezek je a jestli lékař pacienta dobře zná (např. pokud pacient poctivě chodí na pravidelné prevence). Pokud přijde vyléčený pacient bez dalších komorbidit na kontrolu zdrav. stavu k ukončení neschopenky, může se u mne zdržet v optimálním případě pouhou minutu až dvě. Takových klientů mohu za den zvládnout klidně několik desítek... Pokud však na vyšetření přijde polymorbidní senior, kterého navíc neznám, nemám v PC popsaného a stěžuje si např. na nově vzniklou závrať, tak může u mne strávit i hodinu. Důvodem je jednak velmi široká diferenciální diagnostika vertiga (pac. může mít pouze vysoký tlak, což někdy lze řešit za minutu až dvě, může také v extrémním případě trpět na mrtvici, což vyžaduje urgentní řešení... většinou však jde o poměrně nezávažný stav, vždy ale vyžadující důkladné prošetření se zjištěním a sepsáním několika důležitých anamnestických dat a doplnění několika dalších vyšetření i mimo naši ambulanci, aby se předešlo zbytečným rizikům). Mnou vyšetřené pacienty v indikovaných případech odesílám k specialistům, na doplnění zobrazovacích metod atd. - v takovém případě vydávám pacientovi důkladně sepsané žádanky, a to proto, aby specialisté měli okamžitě k dispozici relevantní údaje a nezdržovali se zjišťováním skutečností od někdy ne zcela orientovaných pacientů. Z poskytnutých dat je zřejmé, co vše pacient užívá, jaká vyšetření již podstoupil a co není nutné u specialisty opakovat, čímž se šetří čas a peníze daňových poplatníků. Podobně "zdržují" i předoperační vyšetření, vyšetření pro lázně, pro ČSSZ apod., kde bývá pro kladné vyřízení žádostí nutná opravdu podrobně vedená a přehledně zpracovaná dokumentace. Mimo jiné se u mne jedná o projev kolegiality, protože znám situaci i "z druhé strany", kdy jsem byl svědkem odesílání pacientů jejich PL do nemocnice či na odborná vyšetření bez poskytnutí adekvátních anamnestických údajů, což situaci kolegům specialistům velmi stěžovalo. Mnohé zbytečné papírové komplikace snad pominou s plánovanou plnou digitalizací našeho zdravotnictví...
Co se týče objednání na prevenci, vyhrazuji si právo strávit s každým pacientem klidných 45 minut. Důvodem je jednak častá polymorbidita či polypragmázie (tj. mnoho diagnóz a užívání mnoha léků, zejm. u seniorů) a jednak vytvoření kvalitní anamnézy a jasného plánu dalšího postupu vč. odběrů biologického materiálu, zobraz. metod, doplnění specializovaných vyšetření apod. Moje krédo je, že každý můj pacient musí dostat tu nejlepší péči, jaké jsem v daném čase schopen a tato péče musí být také kvalitně zdokumentovaná pro případnou následnou péči specializovanou - ambulantní, nemocniční či lázeňskou a také pro forenzní účely a posudkové účely spojené s různými dávkami soc. zabezpečení.
Na závěr: čeká se u mne dlouho (a to si dobře uvědomuji), ale ne zbytečně. České přísloví říká - kdo si počká, ten se dočká. A většina mých pacientů se dočkala péče, za kterou jsou vděční a která některým z nich doslova zachránila život. V případě nutnosti pacienta samozřejmě ošetřím přednostně, v indikovaných případech okamžitě, bez zbytečného zdržování tvořením dokumentace... Nota bene, každý lékař je jiný - někdo volí cestu rychlé péče i za cenu méně přehledné dokumentace, aby obsloužil co nejvíce pacientů či mohl odejít po práci brzy domů... V mé ordinaci v současnosti dávám přednost důkladnému seznámení se se svými pacienty (je jich asi 2000), což vyžaduje trpělivé vyslechnutí všech jejich stezek a pečlivé vyšetření každého z nich s důrazem na kvalitní prevenci, dokumentaci a diagnostiku, zatím s menším ohledem na časové či finanční hledisko. Věřím, že do bodoucna (při kompletizaci dokumentace u všech mých pacientů) bude možné moji práci výrazně zrychlit a čekací doby tím zkrátit.
Každý pacient má právo si vybrat, co sám preferuje. V případě, že čekací doba je prioritou, mohou pacienti změnit svého ošetřujícího lékaře. Obávám se však, že čekání jako takové se v nějaké formě budou muset naučit tolerovat asi všude...
Pozitivitu na COVID-19 je potřebné zadat do systému ISIN, t.j. v nejbližší době k nám do ordinace přijdete S RESPIRÁTOREM na stěr z nosohltanu a potvrzení Vaší nemoci v prac. době pro infekční pacienty. Poté Vám bude dle potřeby vystavena PN a budete léčeni podle rizika a příznaků choroby.